کد خبر : 70693 تاریخ : ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير - 10:06
به همت مهندسین شرکت آلومینای ایران انجام شد مهندسی معکوس برد آنالوگ به دیجیتال بخش دیگ احیا بجنورد زیبا: سرپرست اتوماسیون احیا شرکت آلومینای ایران جاجرم گفت: برای اولین بار در کشور مهندسین شرکت آلومینای جاجرم موفق به تعمیر ۵ عدد برد آنالوگ به دیجیتال تابلوی کنترل کننده دیگ احیا شدند.

مهندس محمد محمدی با بیان اینکه تکنولوژی پروژه تولید آلومینیوم کاملا انحصاری شرکت NFC چین است، افزود: این پروژه یکی از حساسترین تجهیزات سیستم کنترل مانیتورینگ (اتوماسیون احیا) و مربوط به دیگ های احیا است که بعد از گذشت زمان نیاز به تعمیر دارد.

وی افزود: تابلوهای کنترل کننده دیگ‌های سالن احیا شامل ۴ برد الکترونیکی است که به علت کارکرد در محیط با دمای بالا و بالا رفتن زمان کارکرد بعد از ۶ سال دچار مشکل می‌شوند که نیاز به تعمیر، عیب یابی و تعویض به موقع قطعه در مدت زمان کوتاه دارد.

وی اظهارداشت: با توجه به شرایط تحریم، مهندسین اتوماسیون احیا شرکت آلومینای ایران مصمم به تعمیر و طراحی معکوس این تجهیزات شدند که طی آن دو عدد از بردهای کنترلی برای اولین بار در سال گذشته مهندسی معکوس شد و بعد از تست نهایی و بارگذاری در تابلوها راه اندازی گردید.

مهندس محمدی اضافه کرد: بعد از گذشت ۶ سال از راه‌اندازی شمش آلومینیوم، برد دیگ به دلیل شرایط میدان مغناطیسی و گرما دچار مشکل شده  که بر این اساس طبق شرایط موجود در تابستان و کاهش برق و جریان آمپر برای جلوگیری از بروز مشکلات داخلی مورد تعمیر قرار گرفت.

بر این اساس، با تحربه ای که در تعمیر برد های اصلی تابلو دیگ احیا شرکت آلومینا داشتیم و برای اولین بار نیز در کشور  صورت پذیرفت، مهندسین این واحد آمادگی  عیب یابی، تعمیر و مهندسی معکوس تمام برد های الکترونیکی شمش آلومینیوم را دارند تا در شرایط حساس کاهش جریان و دیماند برق و محدودیت های زمانی، در مدت زمان کوتاه برای جلوگیری از اتفاقات ناخواسته نسبت به عیب یابی و تعمیرات آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه انجام موثر این اقدام صرفه‌جویی در زمان و به ویژه صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به دنبال دارد گفت: در حال حاضر تعداد ۷۰ برد دیگر نیز برای تعمیر در برنامه قرار دارد.

سرپرست اتوماسیون احیا شرکت آلومینای ایران گفت: در حال حاضر مهندسین این مجموعه آمادگی کامل برای فاز دو و سه شمش آلومینیوم جاجرم در زمینه تابلوهای ایزوله ، کنترلی و پنوماتیک و تبادل اطلاعات با شرکت های مشابه را دارد.

مهندس محمدی یادآور شد: این در حالی است که در سال گذشته برای اولین بار در کشور تعمیر ریموت کنترل جرثقیل‌های چند منظوره و ۵ عدد جو استیک مربوط به این جرثقیل ها نیز توسط مهندسین این شرکت انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین ۵عدد پات کنترل و ۵ عدد تابلو برق نیز صددرصد با تجهیزات داخلی در دست ساخت است که نسبت به مشابه نمونه خارجی آن هم مقاومت و کیفیت بالایی دارد.

محمدی با اشاره به شرایط کنونی کشور که به دلیل تحریم‌ها خرید و واردات از سایر کشورها سخت شده است‌، اظهارداشت:با معرفی و شناسایی و ایجاد ارتباط موثر و قوی‌ با شرکت‌های داخلی، خرید و فروش تجهیزات با  این شرکتها سریع و راحت انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: به ویژه ارتباط قوی‌تر با شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند بسیار کمک کننده و سبب افزایش دانش، سرعت عمل و تبادل اطلاعات باشد.

وی در پایان با بیان اینکه ارتباط با مهندسین و شرکت های دانش بنیان در بخش اتوماسیون احیا و نرم‌افزار صددرصد می‌تواند تاثیر مثبت بر افزایش تولید داشته باشد، گفت: با این ارتباط می‌توان امیدوار بود در آینده نزدیک، تجهیزات شرکت‌های آلومینیوم در داخل کشور با کیفیت بهتر از نمونه‌های خارجی آن تهیه شود.