پس از ورود تانکرهای سوخت به نیروگاهها به صورت اتوماتیک روی باسکول ورودی وزنسنجی و پارامترهای فیزیکی آن کنترل و میزان ناخالصی آن پایش میشود و تمامی مشخصات بارنامه، تانکر، وزن و پارامترهای سوخت ثبت میگردد و در صورت وجود انحرافی در این پارامترها نفتکش مربوطه متوقف میشود.
مخزن نیروگاهها نیز تنها یک مسیر خروج سوخت دارد که آنهم پس از تخلیه به سمت واحد برای تولید برق میرود و میزان انرژی تولیدی نیروگاه و راندمان آن به صورت مستمر پایش میشود تا میزان سوخت تحویلی دقیقا با میزان تولید انطباق داشته باشد. بر همین اساس به هیچ عنوان امکان قاچاق سوخت از داخل نیروگاهها وجود ندارد.